Leírás: A törpék Berquelről érkeztek, a P.sz. 1200-as években. Hamar összebarátkoztak az Északi Szövetség népeivel, akik rájöhettek, milyen kemény harcosokra, milyen hű barátokra tettek szert.
Életük egész tartama alatt az állandóságot keresik, kiemelkedettségre törekszenek, melynek kettő módját látják:
Egyik módja: maradandót alkotni. Ezért az építészetben olyan kiemelkedő tudásra tettek szert, amely segítségével bámulatosan szilárd épületeket emeltek, melyek akár évezredekig is állhatnak.
A másik módja: a katonáskodás, az Északi Szövetség seregének gyalogosai, de rackla-lovasaik is sok meglepetést okozhatnak. Megadni sohasem adják magukat, utolsó emberig küzdenek.
Van még egy módja az esetleges kiemelkedésnek, mégpedig ha kalandozásra adják a fejüket. Ahol gyorsabb meggazdagodást találhatnak, persze sokkal nagyobb kockázat terhe mellett. Ha további életük anyagi/erkölcsi feltételeit biztosítottnak látják, hazatérnek otthonukba.
Átlagos magasságuk 130 cm, alkatuk tömbszerű, nagy erőkifejtésre képesek, kitartásuk páratlan. Arcuk széles, gyakorta szakáll díszíti, szemük sötét. Csak egyszer házasodnak, hűségük a sírig tart ellentétben az emberekkel.
Tulajdonságok:
Erő |
+1 |
Állóképesség |
+1 |
Intelligencia |
-1 |
Asztrál |
-1 |
Egészség |
+1 |
Szépség |
-2 |
Erő |
19 (21) |
Állóképesség |
19 (21) |
Gyorsaság |
18 (20) |
Ügyesség |
18 (20) |
Egészség |
19 (21) |
Szépség |
15 |
Intelligencia |
18 |
Akaraterő |
18 (20) |
Asztrál |
16 |
Korhatárok:
I. |
II. |
III. |
IV. |
V. |
VI. |
25- 40 |
41- 350 |
351- 600 |
601- 680 |
681- 750 |
751- |
Különleges képességek:
- 30m infralátás
- alapesetben (születésétől) minden törpe rendelkezik az alábbi képzettségekkel: csapdafelfedezés +35%; titkosajtó keresés +30%
- föld alatt, teljes sötétben is tudják, hogy milyen napszak van
- föld alatt, kiépített poncékben és labirintusokban is (2 m eltéréssel) meg tudják mondani, hogy milyen mélységben járnak, tisztán érzik, hogy az út melyen haladnak, lejt vagy emelkedik, sőt közelítőleg annak fokmértékét is.
- Képesek megmondani egy épületről (plusz-mínusz 5 év eltéréssel), hogy mikor építették
Leírás: Mágikus beavatkozás eredményeképp létrejött faj, melynek egyedei az orkok legértékesebb tulajdonságait csillogtatják: makacsságig menő kitartást, illetve vadságot.
Az udvari ork északon jelent meg, egy hadúr szolgálatában. Alkotóik mind magasabb intelligenciával ruházták fel őket, így gondolkodásuk messze meghaladja a „természetes körülmények” között élő orkokét. Alacsonyabb rendűnek érzik magukat az embereknél, és nem tudják felfogni, hogy személyük értékek hordozója is lehet. Az utóbbi évszázadban gyakori, hogy főnemesek a kiemelkedő orkjaikat tanítatják, netán szélnek is eresztik és kalandozóvá lesznek
Átlagos magasságuk 180 cm szőrzetük világos, arcukon, nyakukon kimondottan ritkás. Szemük savószínű, ritkábban földbarna.
Tulajdonságok:
Erő |
+2 |
Állóképesség |
+1 |
Intelligencia |
-1 |
Asztrál |
-3 |
Egészség |
+2 |
Szépség |
-3 |
Erő |
20 (22) |
Állóképesség |
19 (21) |
Gyorsaság |
18 (20) |
Ügyesség |
18 (20) |
Egészség |
20 (22) |
Szépség |
13 |
Intelligencia |
16 |
Akaraterő |
18 (20) |
Asztrál |
13 |
Korhatárok:
I. |
II. |
III. |
IV. |
V. |
VI. |
15- 19 |
20- 120 |
121- 200 |
201- 230 |
231- 260 |
261- |
Lehetséges kasztok: harcos; gladiátor; tolvaj; bajvívó*; matróz; pap*; boszorkánymester
Különleges képességek:
- 15m infralátás
- alapesetben (születésétől) minden udvari ork rendelkezik az alábbi képzettségekkel: csapdafelfedezés +35%; titkosajtó keresés +30%
- föld alatt, kiépített poncékben és labirintusokban is (4 m eltéréssel) meg tudják mondani, hogy milyen mélységben járnak, tisztán érzik, hogy az út melyen haladnak, lejt vagy emelkedik, sőt közelítőleg annak fokmértékét is.
- 5x szaglás
2 óránál frissebb nyom: 80% eséllyel követik
4 óránál nem régebbi: 60% eséllyel követik
8 óránál frissebb nyom: 30% eséllyel követik
12 óránál frissebbet: 15% eséllyel követik
24 óránál nem régebbit 5% eséllyel követik
egy napnál régebbire nem tudnak rábukkanni
Az esélyeket óránként kell dobni, s amennyiben a százalékértéknél kevesebb a dobás eredménye, az udvari ork képes követni a nyomot. Ha több, úgy elveszítette, de –10-es módosítóval újra próbálkozhat, egészen addig, míg meg nem leli a nyomot, vagy esélye nullára nem csökken.
Leírás: Az amund nép nem emberi faj. Más létsíkról érkeztek az idők kezdetén, s a mai napig megőrizték vérük tisztaságát. Ősi ellenségeikkel a dzsennekkel már más síkokon is pusztító háborúkat vívtak, mondáik szerint e miatt kellett elhagyni ősi hazájukat, aztán Yneven folytatódott a véres csata. A évezredes harcban egyik nép sem tudott ellenállni az emberek térhódításának, így az amundok a sivatag mélyén lévő titkos városaikba menekültek, hogy távol tartsák maguktól az embert.
Testük szoborszerűen szép, a férfiak atlétatermetűek, a nők a dzsad hurikat is megszégyenítik. Arcvonásaik lágyak, keskeny vágású szeműkben mély kékség honol. Fekete egyenes szálú hajuk van. Elvont módon gondolkodnak, szeretet, harag, gyűlölet számukra egyenértékű a legjobb érvekkel. Viszont jellemük rosszindulatú, romlott, aki különbözik tőlük azt lenézik, az embereket
szinte állatként tartják számon, elsősorban ragszolgának és élelemnek tekintik őket.
JK csak kiszakadt amund lehet! A mágiával kimentett árvák többsége odaveszett, de néhányra rátaláltak az emberek – ilyen lehet a játékos is. A JK amund keveset tud népéről, inkább embernek számít, mint amundnak. Természetesen külsejét nem vetkőzheti le, jellemében azonban csak két vonást őriz: előszeretettel hallgat érzéseire és sohasem tud tökéletesen azonosulni a jót hirdető eszmékkel. Gyakran folyamodik a gonosz eszközeihez, még a jó szolgálatában is.
Tulajdonságok:
Erő |
+1 |
Állóképesség |
+1 |
Szépség |
+3 |
Asztrál |
-1 |
Erő |
19 (21) |
Állóképesség |
18 (20) |
Gyorsaság |
18 (20) |
Ügyesség |
18 (20) |
Egészség |
18 (20) |
Szépség |
20 (22) |
Intelligencia |
18 (20) |
Akaraterő |
18 (20) |
Asztrál |
17 |
Korhatárok:
|